Bayi Anda Kerap Menangis Pada Waktu Malam Tanpa Sebab?

Ibu bapa (terutama si ibu) pasti akan rasa penat dan letih malah kita sendiri tidak akan cukup tidur dek kerana baby asyik meragam pada waktu malam. Mana tidaknya, sikit-sikit terjaga dan menangis.. kan?

Nak kata tak cukup susu, sudah disusukan tadi.. Nak kata perut kembung, dah disemak tepuk perutnya, macam ok.. tapi masih lagi meragam.. nak kata berak, baru je salin pampersnya.. menangisnya pula, jenisnya yang melalak-lalak.. aduh.. macam mana nak buat ni.. dah tak tahan sangat dah kan?

TETAPI SEJUJURNYA.. KITA TAHU TAK APA SEBAB PUNCANYA?

Basically ada banyak sebab dan yang menjadi punca kenapa anak kecil kita tu kerap kali terjaga tengah malam menangis dan tidak lena tidur. Antara beberapa punca utamanya adalah:

  1. Kemungkinan dia sedang lapar.
  2. Bayi berasa tidak selesa.
  3. Bayi perlukan kehangatan (tidak terlalu panas, tidak terlalu sejuk)
  4. Kemungkinan bayi perlu dipeluk, ada sentuhan kulit antara ibu dan anak.
  5. Bayi terlampau penat, perlukan rehat.
  6. Bayi perlukan sesuatu yang membuatkan dia rasa sihat
  7. Bayi perlukan sesuatu tetapi tidak tahu apa yang dia perlukan

Haaa.. itu antara 7 sebab utama kenapa bayi anda sering menangis pada waktu malam. Dan kalau diperhatikan betul-betul banyak sebab-sebab di atas yang kita sendiri tidak tahu nak buat macam mana untuk mengatasinya kan?

BETUL LA.. ABIS TU BAGAIMANA NAK MENGATASI MASALAH BAYI KERAP MENANGIS MALAM NI?

Kita sebagai ibu bapa sudah tentu akan mengambil pelbagai ikhtiar untuk kasi anak kita tidur lena sepanjang malam. Sebab bila si baby tidur lena sepanjang malam, sudah tentu si ibu dan juga bapa akan mendapat tidur yang cukup dan berkualiti. Nak bangun esok pagi pun rasa tenang dan nyaman je kan?

BAGAIMANA JIKA SAYA KATA, KITA BOLEH SELESAIKAN MASALAH DI ATAS DENGAN MENGGUNAKAN BAUAN DAN SENTUHAN PATI LAVENDER...

Lavender merupakan salah satu herba yang dicipta Allah SWT yang mana memberikan banyak manfaat kepada manusia. Menurut kajian yang telah dijalankan boleh dirumuskan 7 kegunaan utama Pati Lavender adalah untuk

  1. dijadikan rawatan altenatif yang sangat berkesan bagi mereka yang mempunyai masalah tidak boleh tidur yakni insomnia.
  2. ia boleh mengurangkan migrain, sakit kepala, kemurungan, ketegangan saraf, kebimbangan dan tekanan emosi. 
  3. Satu kajian menunjukkan bahawa peningkatan fungsi kognitif apabila mereka dihidu minyak lavender sebelum mengambil peperiksaan!
  4. Manfaat minyak pati lavender keupayaan menghapuskan ketegangan saraf, melegakan kesakitan, membasmi kulit kepala dan kulit, meningkatkan
    peredaran darah dan merawat masalah pernafasan.
  5. Nama Latin lavender adalah Lavare, yang bermaksud "untuk mencuci", kerana aroma yang mempunyai aroma yang sangat bersih.
  6. Merangsang mencairkan kahak dan melegakan kesesakan yang berkaitan dengan keadaan pernafasan, mempercepatkan proses pemulihan dan membantu badan secara semulajadi menghapuskan kahak dan bahan lain yang tak diingini.
  7. Pati Lavender ini juga merangsang pengeluaran jus gastrik dan hempedu, sekali gus membantu dalam rawatan senak, sakit perut, sakit perut, kembung perut, muntah-muntah dan cirit-birit.

Jika hendak diulas, terlampau banyak lagi kebaikan Pati Lavender ini. Sebab itu kami mengambil inisiatif untuk melakukan beberapa kajian terperinci bagi membolehkan Pati Lavender ini dapat digunakan sebaik mungkin kepada anak-anak kita bagi mengatasi masalah "kerap menangis pada waktu malam" ini. 

Secara asasnya ia dapat menyelesaikan masalah-masalah yang kita sendiri tidak boleh selesaikan di atas tadi! 

SEBAB ITU KAMI KELUARKAN "BALM BAYI TOK SYED" YANG MANA DAPAT MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH "BAYI KERAP MENANGIS PADA WAKTU MALAM HARI..."

Usaha ini bermula beberapa tahun lalu, yang mana kami sememangnya dikurniakan 2 anak yang mengalami masalah CKD (chronic kidney disease). Dan pada mereka masih bayi, kami mengalami masalah sama seperti ibu bapa yang lain hadapi yakni anak sering menangis dan meragam pada waktu malam.

Jadi pelbagai ikhtiar kami lakukan dari rawatan biasa, kepada rawatan altenatif sehinggalah kepada perubatan Islam. Kebanyakannya menemui jalan buntu. Sehinggalah kami bertemu secara tidak sengaja dengan kaedah aromatherapy. 

Dari situ kami mula study dan membaik pulih kaedah yang dikenakan ke atas anak kami lebih-lebih lagi bilamana apa yang disapu dan di-consume oleh anak perlu dijaga dan diperiksa secara teliti terlebih dahulu.

Kaedah menggunakan terapi menggunakan Lavender amat berkesan terhadap mereka. Mereka tidur dengan lebih nyenak dan selesa. Tidak lagi meragam seperti dahulu.

Mereka membesar dan lincah seperti anak-anak lain.

Selain itu, ia sangat membantu dari segi "pe-el" mereka. Tidak meragam banyak. Sememangnya tenang. Dan yang paling peliknya, kulit mereka juga sangat cantik pada usia mereka dengan condition kesihatan mereka sebegitu.

Kami mula kongsikan apa yang kami pakai kepada saudara mara terdekat dan jiran-jiran. Mostly memberikan feedback yang positive kepada kami. Mereka sendiri sangat sukan akan Balm Bayi Tok Syed ni.

Sedikit demi sedikit perkongsian pengalaman menggunakan Balm Bayi Tok Syed ini kami kumpulkan dan kini sangat banyak kami perolehi dari pengguna (boleh rujuk di sini). Yang pastinya ia memberi banyak manfaat kepada pengguna Balm Bayi ini.

SAYA BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN BALM BAYI TOK SYED NI, BAGAIMANA?

Alhamdulillah, Balm Bayi ini diadun dari bahan-bahan terpilih EO essential oil dan ianya sangat bersih dan terjamin. Ia dibuat di kilang yang bertaraf GMP dan mempunyai kelulusan NOT dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Raw material yang digunakan sangat berkualiti menjadikan ia antara produk premium pilihan di pasaran. Sudah ramai ibu ibu di luar sana mencuba Balm Bayi ini dan memberi perkongsian pengalaman yang positive terhadap penggunaannya.

Balm ini berharga RM80 (tidak termasuk penghantaran) dan jika inginkan diskaun, anda boleh beli dengan 3 unit ke atas. Ia juga sesuai dijadikan sebagai hadiah kepada mereka yang baru melahirkan anak. 

Bagi mereka yang ingin mendapatkannya boleh terus buat pembelian melalui butang pembelian di bawah. Jika ada yang tidak faham dan ingin bertanya lanjut tentang Balm Bayi ini, boleh WA kami di sini.

×